IX:302 Kerstin Ersdotter

Blev högst 89 år.

Antavla

Far:

 Erik Jönsson

Mor:

 Katarina Larsdotter

Född:

1698 Hed, Västmanlands län.

1705?

Bosatt:

1749 Björke, Hille, Gävleborgs län. [1]

Hustru.

Bosatt:

1750 Björke, Hille, Gävleborgs län. [2]

Hustru.

Bosatt:

1751 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län. [3]

Hustru.

Bosatt:

1752 Björke, Hille, Gävleborgs län. [4]

Hustru.

Bosatt:

1753 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län. [5]

Hustru.

Bosatt:

1754 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län. [6]

Hustru.

Bosatt:

1755 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [7]

Hustru.

Bosatt:

1756 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [8]

Hustru.

Bosatt:

1757 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [9]

Hustru.

Bosatt:

1758 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [10]

Hustru.

Bosatt:

1759 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [11]

Hustru.

Bosatt:

1760 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [12]

Hustru.

Bosatt:

1761 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [13]

Hustru.

Bosatt:

1762 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [14]

Hustru.

Bosatt:

1763 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [15]

Modr. hustr.

Bosatt:

1764 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [16]

Modr.

Bosatt:

1765 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [17]

"Modr." Står felaktigt Olsdotter.

Bosatt:

från 1766 till 1768 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [18]

"Modr. hustr." Står felaktigt Olsdotter.

Bosatt:

från 1769 till 1770 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [19]

"Modr. h." Står felaktigt Olsdotter.

Bosatt:

från 1771 till 1772 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [20]

"Modr. hustr." Står felaktigt Olsdotter.

Bosatt:

från 1776 till 1778 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län. [21]

"Mod." Står felaktigt Olsdotter.

Bosatt:

från 1778 till 1787 Björke, Hille, Gävleborgs län. [22]

Födelseår 1698 (tidigare 1705?) Står felaktigt Olsdotter. "Wed sochn i Westmanland. Gift 1725 11/10. Enka 1763 8/7."

Bosatt:

1787 Björke, Hille, Gävleborgs län. [23]

Född i Hed 1698? "Sängliggande, död d. 9/2 1787." Står felaktigt Olsdotter.

Död:

1787-02-09 Björke, Hille, Gävleborgs län. [24]

"Enk. h. Christina Ersdotter. Hed sochn i Westmanland 1698. Biörke. Föräldr: Eric Jönsson, hust. Cath. Larsdr. Gift 1725 11/10 med aflidne bonden Olof Olsson i Biörke. Haft 5 barn, 3 söner och 2 döttrar. Enk. 1763 d. 8 julii. Lefwat anstendligt och i mycken fattigdom. Död af ålderdom 89 år."


Äktenskap med IX:301 Olof Olsson (1705 - 1763)

Vigsel:

1725-10-11 Hille, Gävleborgs län. [25]

"Drängen Olof Olofsson ifrån Biörkö, Christin Ersdotter piga ifrån Westmanland Hed sokn."

Barn:

 Olof Olsson (1730 - 1787)
 Erik Olsson Långström (1733 - 1790)
 Anna Olsdotter (1736 - )
 Per Olsson (1740 - )
 Kerstin Olsdotter (1743 - )


Noteringar

Kerstin Ersdotter är morfars farmors farmors morfars mor till Bengt Peter.


Personhistoria

Årtal
Ålder
Händelse
1698
Födelse 1698 Hed, Västmanlands län
1705
Maken IX:301 Olof Olsson föds 1705-07-13 Björke, Hille, Gävleborgs län [26]
1725
Vigsel IX:301 Olof Olsson 1725-10-11 Hille, Gävleborgs län [25]
1730
Sonen Olof Olsson föds 1730-01-01 Björke, Hille, Gävleborgs län [27]
1733
Sonen VIII:151 Erik Olsson Långström föds 1733-04-16 Björke, Hille, Gävleborgs län [28]
1736
Dottern Anna Olsdotter föds 1736-08-27 Björke, Hille, Gävleborgs län [29]
1740
Sonen Per Olsson föds 1740-02-15 Björke, Hille, Gävleborgs län [30]
1743
Dottern Kerstin Olsdotter föds 1743-05-24 Björke, Hille, Gävleborgs län [31]
1749
Bosatt 1749 Björke, Hille, Gävleborgs län [1]
1750
Bosatt 1750 Björke, Hille, Gävleborgs län [2]
1751
Bosatt 1751 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län [3]
1752
Bosatt 1752 Björke, Hille, Gävleborgs län [4]
1753
Bosatt 1753 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län [5]
1754
Bosatt 1754 Björke Nr. 4, Hille, Gävleborgs län [6]
1755
Bosatt 1755 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [7]
1756
Bosatt 1756 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [8]
1757
Bosatt 1757 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [9]
1758
Bosatt 1758 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [10]
1759
Bosatt 1759 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [11]
1760
Bosatt 1760 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [12]
1761
Bosatt 1761 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [13]
1762
Bosatt 1762 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [14]
1763
Bosatt 1763 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [15]
1763
Maken IX:301 Olof Olsson dör 1763-07-08 Björke, Hille, Gävleborgs län [32]
1764
Bosatt 1764 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [16]
1765
Bosatt 1765 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [17]
>1766
Bosatt från 1766 till 1768 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [18]
>1769
Bosatt från 1769 till 1770 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [19]
>1771
Bosatt från 1771 till 1772 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [20]
>1776
Bosatt från 1776 till 1778 Björke Nr. 5, Hille, Gävleborgs län [21]
>1778
Bosatt från 1778 till 1787 Björke, Hille, Gävleborgs län [22]
1787
Sonen Olof Olsson dör 1787 Björke, Hille, Gävleborgs län
1787
Bosatt 1787 Björke, Hille, Gävleborgs län [23]
1787
Död 1787-02-09 Björke, Hille, Gävleborgs län [24]

Källor

[1]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 17 / sid 20 (AID: v135485.b17.s20, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[2]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 36 / sid 58 (AID: v135485.b36.s58, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[3]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 48 / sid 82 (AID: v135485.b48.s82, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[4]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 60 / sid 106 (AID: v135485.b60.s106, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[5]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 78 / sid 142 (AID: v135485.b78.s142, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[6]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 86 / sid 158 (AID: v135485.b86.s158, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[7]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 95 / sid 176 (AID: v135485.b95.s176, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[8]
Hille AI:1 (1749-1756) Bild 110 / sid 206 (AID: v135485.b110.s206, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[9]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 5 / sid 3 (AID: v135486.b5.s3, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[10]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 16 / sid 25 (AID: v135486.b16.s25, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[11]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 26 / sid 45 (AID: v135486.b26.s45, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[12]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 39 / sid 71 (AID: v135486.b39.s71, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[13]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 49 / sid 91 (AID: v135486.b49.s91, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[14]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 63 / sid 119 (AID: v135486.b63.s119, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[15]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 78 / sid 149 (AID: v135486.b78.s149, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[16]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 84 / sid 161 (AID: v135486.b84.s161, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[17]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 102 / sid 196 (AID: v135486.b102.s196, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[18]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 108 / sid 208 (AID: v135486.b108.s208, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[19]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 120 / sid 232 (AID: v135486.b120.s232, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[20]
Hille AI:2 (1757-1772) Bild 134 / sid 260 (AID: v135486.b134.s260, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[21]
Hille AI:3 (1776-1778) Bild 21 / sid 15 (AID: v135487.b21.s15, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[22]
Hille AI:4a (1778-1787) Bild 47 / sid 41 (AID: v135488.b47.s41, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[23]
Hille AI:5a (1786-1796) Bild 45 / sid 38 (AID: v135490.b45.s38, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[24]
Hille C:3 (1779-1823) Bild 157 / sid 21 (AID: v135527.b157.s21, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[25]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 157 / sid 3 (AID: v135526.b157.s3, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[26]
Hille C:1 (1688-1724) Bild 87 / sid 157 (AID: v135525.b87.s157, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[27]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 23 / sid 34 (AID: v135526.b23.s34, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[28]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 34 / sid 56 (AID: v135526.b34.s56, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[29]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 48 / sid 84 (AID: v135526.b48.s84, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[30]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 65 / sid 118 (AID: v135526.b65.s118, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[31]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 73 / sid 134 (AID: v135526.b73.s134, NAD: SE/HLA/1010072)
 
 
[32]
Hille C:2 (1724-1778) Bild 246 / sid 105 (AID: v135526.b246.s105, NAD: SE/HLA/1010072)